Odpowiedzi

2010-01-20T19:00:03+01:00
Bo zjadają pasorzyty a ropucha szara jako jedyny płaz w polsce zjada stonke ziemniaczaną braliśmy to ostatnio na przyrodzie



np.zaby jedzą muchy i nne owady które uprzykszają życie ludziom;)



płazy są sprzymierzeńcami ludzi w walce ze szkodnikami. Wystarczy zasiedlić pole uprawne kilkunastoma osobnikami żaby trawnej, a problem związany ze szkodnikami zniknie bezpowrotnie. W skład pokarmu żaby wchodzą: chrząszcze (w których 90% stanowią pasożyty roślin), ślimaki, larwy rolnic oraz dzieci stonki ziemniaczanej. Właśnie taka pożyteczna rola płazów wskazuje na możliwość wykorzystania ich jako naturalnych wrogów w biologicznej walce ze szkodnikami. Dzięki uświadomieniu rolnikom, że płazy są ich sprzymierzeńcami, można ograniczyć w dużej mierze zanieczyszczenie rzek i gruntów nadmiernie stosowanymi pestycydami.

MYsle ze pomogłam :) xD
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:00:28+01:00
Po pierwsze płazy są sprzymierzeńcami ludzi w walce ze szkodnikami. Wystarczy zasiedlić pole uprawne kilkunastoma osobnikami żaby trawnej, a problem związany ze szkodnikami zniknie bezpowrotnie. W skład pokarmu żaby wchodzą: chrząszcze (w których 90% stanowią pasożyty roślin), ślimaki, larwy rolnic oraz �dzieci� stonki ziemniaczanej. Właśnie taka pożyteczna rola płazów wskazuje na możliwość wykorzystania ich jako naturalnych wrogów w biologicznej walce ze szkodnikami. Dzięki uświadomieniu rolnikom, że płazy są ich sprzymierzeńcami, można ograniczyć w dużej mierze zanieczyszczenie rzek i gruntów nadmiernie stosowanymi pestycydami.

Po drugie jesteśmy istotami myślącymi i czującymi, dlaczego więc mamy doprowadzić płazy do zagłady poprzez rozdeptywanie skrzeku, czy zabijanie dla zabawy dorosłych osobników. Przecież zwierzęta te zamieszkują Ziemię od wielu wieków i nasze antropogeniczne działanie nie może zagrażać życiu tych bezbronnych kręgowców.

Po trzecie - wśród naszych nielicznych płazów jest też szereg gatunków bardzo intrygujących z naukowego punktu widzenia. Na przykład dwie pary (kumak nizinny i górski oraz traszki karpacka i zwyczajna) tworzą naturalne mieszańce co jest bardzo ciekawym zjawiskiem dla badaczy ewolucji.
15 4 15