Podstawą graniastosłupa prostego jest kwadrat.graniastosłup ten ma objętość 175 dm3,a jego wysokość ma długość 7dm.OBLICZ DŁUGOŚĆ krawędzi podstawy tego graniastosłupa.proszę o szybkie rozwiązanie ..plisss szybbkkoo
ma wyjść 5 dm

3

Odpowiedzi

2010-01-20T19:07:13+01:00
175 : 7 = 25
25 = 5*5
długość krawędzi wynosi 5dm
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:08:58+01:00
V=Pp*H
Pp=V/H
Pp=175dm3/7dm
Pp=25dm2

Pp=a2
25dm2=a2
a2=25dm2
a=pierwiastek z 25dm2
a=5dm
7 2 7
2010-01-20T19:15:01+01:00
V= Pp*h
V=175dm3

175dm3= a2*7dm | :7dm
25dm2= a2 | dzielisz przez pierwiastek
5dm =a

Odp. Długość krawędzi podstawy w tym graniastosłupie wynosi 5 dm. ;)
2 2 2