Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:16:52+01:00
Żyły:
-główna dolna
-główna górna
-nerkowa
-odpiszczelowa
-podobojczykowa
-ramienna
-szyjna
-udowa
-główna
-płucna

tętnice:
-nerkowa,
-piszczelowa przednia
-płucna
-podobojczykowa
-ramienna
-szyjna
-udowa
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T19:18:17+01:00
Tętnice:
1.pień ramienno-głowowy,
2. aorta,
3. pachowa,
4.biodrowa zewnętrzna,
5. szyjna zewnętrzna.

żyły:
1.główna dolna,
2.główna górna,
3.nerkowa,
4.odpiszczelowa,
5.podobojczykowa,
6.ramienna,
7.szyjna,
8.udowa,
9.główna,
10.płucna.

przyklady tetnic to tylko 5 znam;)