Odpowiedzi

2010-01-20T19:15:37+01:00
X2 + y2 + z2 = r2
4*4+8*8+z2=r2
16 + 64 + z2 = r2
80 + z2 = r2
zr2 = 80
zr = pierwiastek z 80
2010-01-20T19:16:13+01:00
4 do kwadratu + 8 do kwadratu = x do kwadratu
16+64 = x do kwadratu
80 = x do kwadratu
x= pierwiastek z 80 - dllugosc przeciwprostokatnej = pod pierwiastkiem 16*5 czyli 4pierwiastek z pieciu

pole trojkata : 4*8/2 = 32/2= 16

h = 2P/a
h= 32/4pierwiastek z pieciu = 8pierwiastek z pieciu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:36:54+01:00
A-krótsza przyprostokątna-4cm
b-dłuższa przyprostokątna-8cm
c-przeciwprostokątna-?[cm]
h-wysokość trójkąta opuszczona na przeciwprostokątną

Twierdzenie Pitagorasa:a²+b²=c²

a²+b²=c²
4²+8²=c²
16+64=c²
c=√16+64
c=√80[cm]

Pole trójkąta=½ab=½ch

Pt=½ab=½*4*8=2*8=16[cm²]

½ab=½ch

16=½ch
16=½*√80*h |*2
32=√80*h
h=32/√80
h=32√80/80=4√80/10=2√80/5=2*4√5/5=8√5/5[cm]

Odp.Długość wysokości tego trójkąta opuszczonej na przeciwprostokątną wynosi ⅕*8√5cm.