Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:33:23+01:00
10cm- przeciwprostokątna
a-?
P=?

Z Twierdzenia Pitagorasa:
a²+a²=10²
2a²=10²
2a²=100 /2
a²=50
a=√50

P=1/2(a*a)
P=1/2a²
P=1/2√50²
P=1/2*50
P=25cm²

Odp: Pole tego trójkąta wynosi 25 cm².

Każdy może się pomylić ;]
2010-01-20T19:37:32+01:00
Mamy a,b przyprostokatne
poniewaz trojkat jest rownoramienny to a=b
c przeciwprostokatna
c=10
z twierdzenia Pitagorasa mamy
a²+b²=c²
ale a=b, wiec

a²+a²=c²
2a²=c², c=10
2a²=100
a²=50
a=√50
a=5√2

pole trojkata jest rowne
P=½ a razy b=½a²
P=½ razy 50
P=25 cm²