Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:30:18+01:00
Obwód trapezu prostokątnego wynosi 38 cm2. Krótsza podstawa ma 4 cm długosci, a nierównoległe boki mają długość odpowiednio 5 cm i 13 cm. Oblicz pole tego trapezu.


podstawy a, b
a=4
boki c,d
c=5, d=13
Obwod=a+b+c+d=38
4+b+5+13=38
22+b=38
b=38-22=16

wysokosc trapezu to krotszy bok czyli
h=c=5

P=pole=(a+b) razy h/2
P=(4+16)razy 5/2=20 razy 5/2=100/2=50 cm²

pole jest rowne 50 cm²
1 5 1
2010-01-20T19:33:06+01:00
Obwód:

4cm +5 cm + 13 cm=22
38 - 22= 16 cm (tyle wynosi druga podstawa)


h=5 cm
(a+b) * h : 2 = 4+16 * h
20 : 2 * h
10*5=50cm (kwadratowych)






2010-01-20T19:33:55+01:00
No to tak musisz obliczyć dolną podstawę z Pitagorasa obliczasz kawałek dolnej podstawy
13²-5²=c²
169-25=c²
c=√144
c=12- to jest kawałek podstawy
a cała podstawa to 4+12=16
teraz obliczamy pole ze wzoru P=(a+b)*h/2(wszystko przez 2)
podstawiamy i wychodzi 50 cm2
P=(16+4)*5/2
P=20*5/2
p=50cm²
mam nadzieje ze pomogłam