Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T20:29:03+02:00
Dane:
R=0,5m
m=0,5kg
f=5Hz

Ek=(mV^2)/2
stąd aby obliczyć Ek musimy znaleźć V-prędkość ciała
zgodnie z ruchem jednostajnym po okręgu V=(2*pi*R)/T=2*pi*R*f (ponieważ T=1/f)
stąd:
V=2*3,14*0,5*5=15,7 m/s
Ek=[0,5*(15,7)^2]/2=61,62J
44 2 44
  • Użytkownik Zadane
2009-09-30T21:29:51+02:00
M=0,5kg
r=0,5m
f=5Hz
Rozw:
Ek=½mV² ( skoro to jest ruch po okręgu to V=2πr/T ∧T=1/f =>
V=2πrf)

Ek=½m(2πrf)²
Ek=¼(4*9,78*0,25*25)
Ek=61,6J

31 1 31
2009-09-30T22:19:15+02:00
R=50cm=0,5m
m=500g=0,5kg
v=2πrf=2×3,14×0,5×5=15,7 m×s⁻¹
Ek=½mv²=½×0,5×15,7²≈62J
94 1 94