Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T17:11:59+02:00
Wyznacz równanie prostej przechodzącej przez początek układu współrzędnych i przez środek okręgu o równaniu x²+y²-2x+4y-5=0

x²+y²-2x+4y-5=0
(x-1)²+(y+2)²-5-1-4=0
(x-1)²+(y+2)²=10
czyli Srodek (1,-2)
początek układu współrzędnych (0,0)

prosta y=ax+b
b=0
y=ax
-2=1a
a=-2
zatem y=-2x
2 5 2
2009-09-30T18:28:23+02:00
X²+y²-2x+4y-5=0
(x-1)²+(y+2)²-5-1-4=0
(x-1)²+(y+2)²-10=0
(x-1)²+(y+2)²=10

S (1,-2)

Początkiem układu wsółrzędnych jest punkt (0,0), dlatego szukamy prostej przechodzodzącej przez punkty (1,-2) i (0,0)

0=0a + b
+ -2=a + b
------------------
-2=a

Podstawiamy do jednego z równań

-2=-2 + b
b=0

dlatego równanie prostej to y=-2x
5 4 5