Odpowiedzi

2010-01-20T19:48:15+01:00
Mam na dwa, więcej nie wiem.
Penicylina to antybiotyk otrzymywany przy użyciu pleśni Penillium.
Kodeina jest metylowa pochodna morfiny i jest z niej otrzymywana.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:50:13+01:00
Penicylina -antybiotyk wytwarzany przez grzyby z gatunku pędzlaków, działa silnie bakteriobójczo, jest skutecznym lekiem przeciwko chorobom wywołanym prze gronkowce, paciorkowce i krętki

kodeina - otrzymuje się ja głównie poprzez metylowanie morfiny. Jest białym, krystalicznym proszkiem, bez zapachu, o gorzkim smaku, słabo rozpuszcza się w wodzie.

streptomycyna - nazwa grzyba , antybiotyk wytwarzany przez pewne gatunki promieniowców, stosowany w leczeniu niektórych chorób , zwłaszcza gruźlicy

strofantyna - glikozyd otrzymywany z nasion strofantu, działający szybko i silnie na mięsień sercowy, stosowany przy ostrej niewydolności serca

< źródło: słownik wyrazów obcych >
1 5 1
2010-01-20T19:53:03+01:00
Penicylina - z pędzlaków
streptomycyna- z promieniowców
strofatyna-z roślin strophanthus
kodeina-nie wiem :):)
1 3 1