Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:40:50+01:00
P= 400 π cm²

Wzór na pole koła to P=π * r²

Kiedy podstawimy sobie pod wzór wartość to otrzymamy:

400 * π = π * r²

możemy obustronnie podzielić przez π:

400 * π = π * r² |:π

I wyjdzie nam:

400 = r²

czli r = 20, bo 20²=400

Średnica to jest r*2 czyli podwojony promień.

Podstawmy:

2*r = 2*20=40cm
1 5 1
2010-01-20T19:41:55+01:00
Dane:
Pk = d² π/4
Pk= 400π cm²
Szukane = d = ?
Rozwiązanie
Pk=d² π/4 | *4
Pk * 4 = d²π | /π
Pk*4/π = d²

400π cm² *4 /π = 1600 π cm² / π
d = 40 cm