Odpowiedzi

2010-01-21T00:48:44+01:00
Wysokość rombu opadająca na podstawę dzieli podstawę na 2 części a z bokiem rombu tworzy Δ prostokątny o kącie 30⁰

z własności kąta 30⁰ widzisz(tego się nie liczy, to widać),ę h rombu =½ długości boku, czyli 12cm

promień okręgu wpisanego w romb=½ wysokości rombu
r=½h=6cm
długość okręgu wpisanego=2πr=2π×6cm=12πcm.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T06:41:29+01:00
Wysokość rombu to 1/2 długości boku, czyli 12 cm ( h = 12 cm )
promień okręgu = 1/2h = 6cm ( r = 6 cm )


2 π r = 2 π * 6 cm = 12 π cm
Odp. Długość okręgu wpisanego w romb to 12 π cm.