Utwórz zdania z zw. frazeologicznymi, których zródłem jest kultura rycerska :
- rycerski honor
- sprawa honorowa
- stanąć w szrankach
- walka z podniesioną przyłbicą
- walka na ubitej ziemii
- podjąć rekawice
- wybranka serca


błagam to jest na jutro.

3

Odpowiedzi

2010-01-20T19:43:03+01:00
Dla mnie pieniądze są ważne ja rycerski honor.
Ta sprawa to sprawa honorowa
chce być twoją wybranką serca
1 5 1
  • zazu
  • Rozwiązujący
2010-01-20T19:43:52+01:00
Kazdy wojownik ma rycerski honor. moja wybranka serca jest najblizsza mnie samemu
walka o ojczyzne to sprawa honorowa
odbyla sie walka z podniesiona przyłbica .
kazdy rycerz gotow podjac rekawice .walka moze byc i na ubitej ziemi ,mnie rycerzowi niema roznicy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T19:59:32+01:00
Mój wujek ma rycerski honor.
Pomagac innym to dla mnie sprawa honorowa.
W konkursie jestem gotowy stanac stanąć w szrankach z najlepszymi.
W dawnych czasach rycerze musieli podjąć rekawice.
Powstancy warszawscy walczyli z podniesioną przyłbicą.
Na rycerza który powróci z wojny czekała wybranka serca