Beata ma w szklance 150 g herbaty. Rozpuściła w niej dwie kostki cukru o masie 5 g każda. Jurek do kubka z285 g herbaty wrzucił trzy takie same kostki cukru. Kto ma słodszą herbatę? Odpowiedź uzasadnij. [W odpowiedziach było, że herbata Beaty ma stężenie o 1,25 % większe]

3

Odpowiedzi

2009-09-30T17:34:59+02:00
Cp1 = 10/160 *100% = 6,25%
Cp2 = 15/300 *100% = 5%
Słodsza jest herbata Beaty.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T17:35:39+02:00
Beata:
150 g herbaty (właściwie to wody bo herbata to liście) + 2x po 5g cukru czyli 160g czegoś

10g cukru/160g czyli całości * 100 = 6,25%

Jurek:
285g wody + 3x po 5g cukru = 300g czegoś

15g cukru/300g * 100 = 5%


no jakoś tak to wygląda, napisałem tak żeby łatwo było zrozumieć co jak i dlaczego.
2009-09-30T17:35:56+02:00
Masa całego roztworu herbaty Beaty to 150g+10g=160g
Liczymy stężenie
S₁=100%×masa cukru/masa roztworu
S₁=100×10/160=6,25%

Masa całego roztworu herbaty Jurka 285g+15g=300g
Stężenie
S₂=100×15/300=5%

Odp. Stężenie cukru w herbacie Beaty jest o 1,25% więsze niż w herbacie Jurka.
1 5 1