Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T20:19:00+01:00
Zygmunt III Waza rozpoczął w 1596 r. proces wyjazdu dworu królewskiego do Warszawy, jako że była ona bliższa interesującym go sprawom szwedzkim, a również dlatego, iż w 1595 r. miał miejsce pożar na Wawelu zaprószony podczas eksperymentu alchemicznego w obecności króla. Proces przenoszenia dworu trwał do 25 maja 1609. Kraków pozostał jednakże oficjalną stolicą Rzeczypospolitej, a fakt ów był bezsporny dla współczesnych tamtym czasomtam też koronowali się kolejni władcy (z wyjątkiem Stanisława Leszczyńskiego i Stanisława Augusta Poniatowskiego).
2 5 2
2010-01-20T20:22:07+01:00

Stolicę z Krakowa do Warszawy przeniósł Zygmunt III Waza, gdyż Warszawa była bliższa interesującym go sprawom szwedzkim, a również dlatego, iż w 1595 r. miał miejsce pożar na Wawelu.
1 5 1
2010-01-20T20:49:30+01:00
595 Król Zygmunt III Waza przeniósł stolicę z Krakowa do Warszawy. Warszawa posiadała dogodne położenie geografuczne i coraz większe znaczenie w kraju. Jednym z powodów przeniesienia stolicy z Krakowa do Warszawy to był wielki pożar 1595 r. na Wawelu.
1 5 1