Odpowiedzi

2010-01-20T20:28:32+01:00
W powietrzu wdychanym jest spora ilosc tlenu natomaist w wydychanym tlenu jest mniej poniewaz jest oddawany komórkom ciała a za to wydalany jest dwutlenek węgla
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • midi
  • Rozwiązujący
2010-01-20T20:29:58+01:00
Rożnica jest taka, że podczas wdechu zachodzi zewnętrzne oddychanie komórkowe. Tlen zostaje wchłaniany do krwi,a dwutlenek węgla wydalany. Jednak wdechy i wydechy zachodzą zbyt szybko, by organizm zdążył pobrać cały tlen, dlatego mnie tlenu wydychamy, niż wdychamy, a więcej dwutlenku wydychamy, niż wdychamy. Wartość azotu nie zmienia się, bo organizm go nie potrzebuje. A nadmiaru wody pozbywa się międzyinnymi pod postacią pary wodnej w powietrzu wydychanym.
5 5 5