Odpowiedzi

2010-01-20T20:36:04+01:00
Polacy polubili Stefana Barorego, ponieważ dążył on do wzmocnienia władzy królewskiej, stworzył piechotę wybroniecką, utworzył Akademię w Wilnie, a co najważniejsze zdobył Inflanty po zwycięstwie z Rosją.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T20:42:29+01:00
Stefana Batorego Polacy polubili szczególnie za to,że był dobrym politykiem i wodzem.Zorganizował kilka wypraw przeciw Rosji,które zakończyły się podpisaniem w 1582 roku rozejmu.Utworzył piechotę wybraniecką(służyli w niej chłopi).Ponadto był ceniony za jego wkład w naukę i oświatę.To dzięki niemu założony został Uniwersytet w Wilnie,i mimo iż nie znał polskiego,to ze swoimi poddanymi porozumiewał się po łacinie.Opowiadał się za tolerancją religijną,ostro krytykował magnaterię i szlachtę.
1 5 1