Czy trójkt w którym dwa kąty maja miary 64 stopni i 80 stopni ,jest podobny do trójkąta, w którym dwa kąty mają podane miary? a)36 i 64 stopnii b) 80 i 34 stopnii
Prosiłabym o obliczenia i wytłumaczenie.Z góry dziękuję za pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T20:37:04+01:00
Przy podanych kątach trójkata, wystarczy,że 2 kąty są takie same i wiesz,że trójkaty są podobne, bo logicznie myśląc, trzeci też będzie taki sam, skoro suma kątów w trójkącie=180⁰

a]180⁰-(64+80)=180-144=36⁰
czyli twój trójkązt ma kąty o miarach: 64⁰,80⁰ i 36⁰

w a] widzisz,że jest podobny bo ma 2 kąty te same, czyli trzeci też, bo 180-36-64=80
b]też podobny bo 2 katy takie same , 180-80-34=64

wszystkie są podobne bo mają te same kąty
2010-01-20T20:37:46+01:00
Jest podobny do a z cechy kąt-kąt.
Ma 2 kąty równe
180 stopni - (64 + 80) = 36 stopni
180 stopni- (36 + 64) = 80 stopni

Trójkąt 1 ma kąty 64, 80, 36 stopni
Trójkąt a ma kąty 64, 80, 36 stopni