Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T20:42:48+01:00
Oznaczam przez h - wysokość trójkąta
z tw. Pitagorasa:
2²+h²=5²
4+h²=25
h²=25-4
h²=21
h=√21

h²+6²=y²
(√21)²+36=y²
21+36=y²
y²=57
y=√57

2010-01-20T20:51:35+01:00
Odp. w załączniku


aj w drugiej kolumnie nie '47' tylko '57'

przepraszam
2010-01-20T22:00:50+01:00

2²+h²=5²
4+h²=25
h²=25-4
h²=21
h=√21
h≈4,58

h²+6²=y²
(√21)²+36=y²
21+36=y²
y²=57
y=√57
y≈7,55