Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T20:44:08+01:00
Płuca znajdują się w klatce piersiowej.W ściśle określonym położeniu utrzymują je dwa oskrzela oraz naczynia krwionośne.Każde płuco otoczone jest specjalnym workiem łącznotkankowym,którego ściana jest dwu warstwowa.Warstwa zewnętrzna ściśle przylega do jam klatki piersiowej.Druga warstwa ściśle przylega do płata płucnego.Błona otaczająca worki płucne nazywa się opłucną.Płuca zbudowane są z pęcherzyków płucnych w których zachodzi wymiana gazowa między krwia o powietrzem.Każdy pęcherzyk otoczony jest gęsta ścianą naczyń krwionośnych włosowatych. Błona okrywajaca płuca zwana jest błona opłucną.. Wyróżniamy dwa płuca prawe i lewe. Prawe zbudowane z 3płatów, lewe mniejsze zbudowane z 2 płatów.

25 4 25
  • midi
  • Rozwiązujący
2010-01-20T20:45:40+01:00
Wewnątrz klatki piersiowej są dwa płuca. Pokrywa je cienka błona - opłucna. Płuca dzielą się na płaty. Prawe składa się z 3 płatów,a lewe z 2. W płucach oskrzela dzielą się na oskrzeliki, a na ich końcach znajdują się pęcherzyki płucne. Dlatego płuca mają budowe pęcherzykową. Łączna powierzchnia płuc jest równa wielkości kortu teniosowego.
31 4 31