Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T20:55:16+01:00
A) h=a√3/2
h=6√3
R=2/3h=4√3 cm

P=πR²
P=150,72 cm²

Ob=2πR
Ob=43

b) h=6√3
r=1/3h=2√3

P=37,68cm²
Ob= 17,7cm

R-promień okręgu opisanego
r-promien okręgu wpisanego
2010-01-20T20:59:26+01:00
Skoro jest równoboczny, to jeden bok wynosi 12cm/3=4cm
a)
Okrąg wpisany w trójkąt o boku a ma promień:
r= a√3 /6
a opisany:
R= a√3 /3

Czyli:

r=4√3/6 cm = 2√3/3 cm
R=4√3/3 cm

b)
Koło wpisane ma pole
P=πr²=π*(2√3/3 cm)²=π*(12/9)cm²=(4/3)πcm²

i obwód:
O=2πr=4√3 /3 π cm
2010-01-20T21:08:47+01:00
Wzór na promień koła opisanego na trójkącie to :
r=⅔h
a wpisanego:
R=⅓h
wzór na wysokość trójkąta równobocznego:
h=a√3/2

a) h=12√3/2=6√3
r=⅔×6√3=4√3
P=π(4√3)²=24π
Ob=2π×4√3=8√3π

b) R=⅓×6√3=2√3
P=π(2√2)²=8π
Ob=2π×2√3=4√3π

tak to chyba powinno być zrobione ;)
ale głowy za to nie daje ;)