Potrzebne natychmiast!!!!!!!!!
prosze o pomoc!!!

w okresie ferii zimowych cene biletu wstepu na lodowisko dla doroslych (x) obnizono o 25% a dla uczniów (y) o 50%. w czasie ferii grupa 15 uczniow i 2 doroslych zaplaciła za bilety 78 zl , to jest o 66zl mniej, niz przed feriami. ile kosztuje bilet dla osoby dorosłej a ile dla ucznia?

2

Odpowiedzi

2010-01-20T21:19:12+01:00
15u + 2d=144
15u=144-2d
50%*15u+75%*2d=78
50%*(144-2d)+75%*2d=78
72-d+1,5d=78
0,5d=6
d=12
15u=120
u=8

odp. Cena biletu dla doroslej osoby przed feriami wynosila 12 zl , a dla ucznia 8 zl
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:31:00+01:00
X - cena biletu dla dorosłych
y - cena biletu dla uczniów
0,75x - cena biletu dla dorosłych po obniżce
0,5y - cena biletu dla dzieci po obniżce

15*0,5y+2*0,75x= 78
15y+2x=78+66

Jest to układ równań.

7,5y+1,5x=78 I:1,5
15y+2x=144

5y+x=52
15y+2x=144

x=52-5y
15y+2*(52-5y)=144

x=52-5y
15y+104-10y=144

x=52-5y
5y=40

x=52-5y
y=8

x=52-5*8
y=8

x=12
y=8

0,75x= 0,75*12=9
0,5y=0,5*8=4

Odp. Przed feriami bilet dla osoby dorosłej kosztował 12 zł, a dla ucznia 8 zł, a w czasie ferii dla osoby dorosłej bilet kosztuje 9 zł, a dla ucznia 4 zł.