Odpowiedzi

2009-09-30T17:46:34+02:00
Księżyc- naturalny satelita Ziemi. Jest to ciało niebieskie (jedyne) na którym lądowali ludzie. Temperatura powierzchni waha się od 140 stopni do - 190 stopni. Powierzchnia pokryta jest kraterami o różnych rozmiarach.
22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
  • maka
  • Początkujący
2009-09-30T17:50:25+02:00
Księżyc , najbliższy kosmiczny sąsiad Ziemi , jest jedynym obcym światem , który odwiedził człowiek.Na jego powierzchni kosmonauci czuli tylko jedną szóstą swojej normalnej wagi , ponieważ grawitacja jest tam znacznie słabsza niż na Ziemi.Jest nawet zbyt słaba by przeszkodzić ucieczce gazów w przestrzeń.
Więc księżyc t oświat martwy.Nie ma tam powietrza , nie ma wody w stanie ciekłym ani pogody która zmieniłaby powierzchnię.
Góry , kratery , lawa i pył od miliardów lat niemal wcale nie zmieniły swojej formy. W ciągu dnia temperatura na księżycu przekracza temperaturę wrzenia wody nocą zaś spada do -180 stopni ;)

27 3 27