Odpowiedzi

2010-01-20T21:00:09+01:00
1.
M H2S = 2 * 1 + 32 = 2 + 32 = 34


2.
M H2SO3 = 2*1 + 32 + 3*16 = 2 + 32 + 48 = 82 u


a) % S = (32/82) x 100% = 39 %
% O = (48/82) x 100% = 59 %


b) H = 2u
S = 32u
O = 48u
2:32:48 czyli 1:16:24


c) M SO2 = 32 + 2*16 = 32u + 32u = 64u
S=32u
O=32u
32:32 czyli 1:1
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:05:18+01:00
1. H2S
2x 1u +32u+34u
masa cząsteczkowa kwasu siarkowodorowego jest równa 32u

2.H2SO3
a) H2SO3 2u+32u+48u+82u
82u-100%
32u-x
32x100:82=3200:82=39% siarka

82u-100%
48u-x
48x100:82=4800:82=39%tlen

3. 2u:32u:48u
1u:16u:24u

4.SO2
32u:32u
1u:1u
1 5 1