Oblicz pole Powierzchni prostopadłościanu o wymiarach.Przypominam pole powierzchni całkowitego prostopadłościanu Pc = 2*a*c+2*b*c+2*a*b ,a tera przykłady i prosze nie dawać odrazu odpowiedzi
a) 4m x 7m x 2m
b) 2cm x 4,5cm x 3,5
d) 25mm x 4,7 cm x 0,2dm

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:02:03+01:00
A]
a=4m
b=7m
c=2m
pole=2ab+2ac+2bc
pole=2×4×7+2×4×2+2×7×2=
=45+16+28=89m²
b]
a=2cm
b=4,5cm
c=3,5?

pole=2ab+2ac+2bc
pole=2×2×4,5+2×2+3,5+2×4,5×3,5
pole=18+14+31,5=63,5cm²
c]
a=25mm=2,5cm
b=4,7cm
c=0,2dm=2cm
pole=2ab+2ac+2bc
pole=2×2,5×4,7+2×2,5×2+2×4,7×2=23,5+10+18,8=52,3cm²
2010-01-20T21:05:51+01:00
2ac+2bc+2ab
a)2*(4*2)+2*(7*2)+2*(4*7)=2*8+2*14+2*28=16+28+56=100[m2]
b)2*(2*3,5)+2*(4.5*3.5)+2*(2*4.5)=2*7+2*15.75+2*9=14+31.5+18=63.5[cm2]
c)25mm=2.5cm, 0,2dm=2cm
2*(2,5*2)+2*(4,7*2)+2*(2.5*4.7)=2*5+2*9.4+2*11.75=10+18.8+23.5=52.3[cm2]

to nie jest takie tródne. zakładasz że pierwsza cyfra to a druga-b a trzecia c