Zadanie 1.
Łódka unosząca się na wodzie i uderzana przez fale wykonuje drgania o okresie 4 s. Jaka jest szybkość rozchodzenia się fal na wodzie,jeśli długość fali wynosi 8m. ??

Zadanie 2.
Korzystając z wyniku poprzedniego zadania oblicz,jakie będą odległośći między sąsiednimi grzbietami fali na wodzie,jeśli jej powierzchnię będziesz uderzał patykiem z częstotliwością f = 1Hz.

2

Odpowiedzi

2010-01-20T21:05:55+01:00
T=4s. v=? l=8m
v=l/t v=8m/4s.=2m/s

f=1Hz v=2m/s l=?
v=lxf l=v/f l=2m/s/1Hz=2m

l-lamda


pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:16:07+01:00
Zad.1
Dane mamy:
T= 4s
lambda(nie znalazłam takiego znaczku) = 8m

V= lambda/T

V= 8m/4s
V= 2 m/s
Odp. Szybkość rozchodzenia się fal na morzu wynosi 2 m/s

zad.2
Dane mamy:
V= 2 m/s
f = 1 Hz

lambda = V * T

T= 1/f
T = 1/1Hz
T = 1 s
lambda = 2 m/s * 1s
lambda = 2m

Odp. Odległość między sąsiednimi grzbietami fali na morzu wynosi 2m.