Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:16:25+01:00
X - długość
y - szerokość

x + 3 = 3y
2x + 2y = 66

x - 3y = -3 / × (-1)
2x + 2y = 66 / ÷ 2

-x + 3y = 3
x + y = 33

4y = 36
y = 9

x = 33 - 9
x = 24 m
y = 9 m

Odp. Długość tego prostokąta wynosi 24 m, a szerokość 9 m.
2010-01-20T21:20:16+01:00
A - długość
b - szerokość

Układ równań (zepnij klamerką)

a=3b-3
2a+2b=66

a+b=33
3b-3+b=33
4b=36
b=9

a=3*9-3=27-3=24

2010-01-20T22:56:49+01:00
X szerokość

2x +2(3x-3)=66
2x+6x-6=66
8x=72
x=9
3(9)-3=24
szerokośc wynosi 9 metry
długośc wynosi 24 metry