Z dwóch miast odległych o 140 km wyjechali jednocześnie wyjechali na spotkanie dwaj rowerzyści , z których jeden jechał 15km na godzine a drugi 20 km na godzinę. Po ilu godzinach jazdy spotkali się ? Ile km przebył każdy z rowerzystów ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T21:17:09+01:00
Prędkośc = droga/czas
droga= prędkośc * czas

czas dla obydwu jest taki sam, oznaczymy go t
x- droga 1.
y- droga drugiego

x= 15km/h *t
y= 20km/h *t

i x+y= 140 km
15km/h *t + 20km/h *t=140km
t(15km/h+20km/h)=140
t* 35 km/h = 140km
t= 140km: 35km/h
t= 4h

czyli czas to 4 godziny
x= 15*4= 60km
y= 20*4= 80km
2010-01-20T21:17:15+01:00
Prędkośc = droga/czas
droga= prędkośc * czas

czas dla obydwu jest taki sam, oznaczymy go t
x- droga 1.
y- droga drugiego

x= 15km/h *t
y= 20km/h *t

i x+y= 140 km
15km/h *t + 20km/h *t=140km
t(15km/h+20km/h)=140
t* 35 km/h = 140km
t= 140km: 35km/h
t= 4h

czyli czas to 4 godziny
x= 15*4= 60km
y= 20*4= 80km

:]
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:22:10+01:00
S - droga
v1- prędkość jednego rowerzysty
v2-prędkość drugiego rowerzysty
t- czas potrzebny na pokonanie tej drogi


s=140 km
v1=15 km/h
v2=20 km/h

v= v1+v2
v=15+20= 35 km/h

s=v*t

t=s/v
t=140/35= 4h

Spotkali sie po 4 h

s1=v1*t
s1=15*4=60 km

s2=v2*t
s2=20*4= 80 km

Pierwszy rowerzysta przejechał 60 km, a drugi 80 km