PILNE !
WAŻNE !
DAJE NAJ !
POTRZEBNE JAK NAJSZYBCIEJ !
2 Biografie Hannibala ... (Chodzi o wodza Kartagińskiego)
1 Biografia krótka ...podstawowe informacje3-4 zdania.
2 Biografia ,zdań kilka ... jakieś 6-7
poprosiłabym by ta pierwsza była krótka!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-20T21:25:30+01:00
W 221 r.p.n.e. dowodził wojskami kartagińskimi w Hiszpanii. W 218r.p.n.e. podczas II wojny punickiej poprowadził wyprawę lodową do Italii. Po przekroczeniu Alp odniósł szereg zwycięstw nad armią rzymską. Pozbawiony pomocy z ojczyzny nie mógł jednak zdobyć Rzymu. W 203r.p.n.e.powrócił do Afryki, gdyż Kartagina znajdowała się w niebezpieczeństwie. Rok później w bitwie pod Zamą poniósł klęskę. Po zakończeniu II wojny punickiej Hannibal został wybrany na najwyższego urzędnika w Kartaginie. W 195 r.p.n.e. posądzono go jednak o spisek i zmuszono do ucieczki z miasta. Ostatecznie, aby nie wpaść w ręce Rzymian, w 183r.p.n.e. popełnił samobójstwo zażywając truciznę.

Tylko tyle wiem. Nic więcej Ci nie powiem, ale powodzenia ;)
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:27:54+01:00
Hannibal urodził się 247r.p.n.e. zmarł 183r.p.n.e. Był wybitnym dowódcą Kartaginy. Doszedł aż pod mury Rzymu. Z tąd przysłowie Hanibal antre portas.

Hannibal urodził się 247r.p.n.e. zmarł 183r.p.n.e.Był wspaniałym dowódcą kartagińczyków. Dowództwo obiął w 221r.p.n.e. Brał udział w II wojnie punickiej. Spustoszył całą Italie, ale został pokonany pod Zammą. Popełnił samobójstwo wypijając truciznę.
1 5 1