Odpowiedzi

2010-01-20T21:24:55+01:00
(x+160%x):2=26
(2,6x):2=26
1,3x=26
x=78 - pierwsza liczba

78+46,8=124,8 -druga liczba

2010-01-20T21:25:46+01:00
Nie wiem czy to dobre ale zobacz ;

0,6x+x=26 (dodalem poprostu)

2,6x=26/:2,6

x=10
y=6 rozwiazalem proporcja


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:27:48+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

½(x + y) = 26
x = 1,6y

½x + ½y = 26 / × (-2)
x - 1,6y = 0

-x - y = -52
x - 1,6y = 0

-2,6y = -52 / ÷ (-2,6)
y = 20

x = 1,6 ×20
x = 32
y = 20

Odp. Pierwsza liczba to 32, a druga to 20.