Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T21:30:20+01:00
X- 1kąt
x+40- drugi kąt
180=2x+2*(x+40 )
180=2x+2x+80
180=4x+80
100=4x /4
x= 25

25+40=65

odp. 1kąt ma 65,a 2 kąt ma 25.

ta odp jest napewno dobra
dasz najlepszą? prosze
pozdrawian
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:32:57+01:00
X- kat rozwarty trapezu
y - kat ostry trapezu

y+40 = x
y+x= 180

wyznaczony x z pierwszego rownania podstawiam pod drugie
czyli
y+ (y+40)= 180
2y +40=180
2y = 180-40
2y= 140/2
y= 70

zatem x to 70 +40 =110
21 4 21
2010-01-20T21:35:34+01:00
A,b,c,d -> nazwy kątów ;d

a+b+c+d=360 stopni.
a=b
c=d

2a + b + 2c + d= 360 st.
2* 60 + 60 + 2*60 + 60=360

x= 60 st.
y= 120st

czyli trapez ma miary 120, 120, 60, 60

;-)
7 2 7