Na świecie najbardziej popularne są dwie skale temperatur: Celsjusza i Fahrenheita. Aby zamienić temperaturę wyrażoną w stopniach Celsjusza(⁰C) na temperaturę wyrażoną w stopniach Fahrenheita (⁰F) należy pomnożyć liczbę stopni Celsjusza przez 1,8 i dodać 32.
a) napisz wzór pozwalający:
*zamienić stopnie Celsjusza na stopnie Fahrenheita
*zamienić stopnie Fahrenheita na stopnie Celsjusza
b) wyraź temperaturę wrzenia wody w stopniach Fahrenheita

:)

2

Odpowiedzi

2010-01-20T21:33:48+01:00
F-temperatura w stopniach Fahrenheita
c-temperatura w stopniach Celsjusza

* f=9/5*c+32
* c=0,2*(9f-160)

* f=9/5*100+32=212ºF
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:36:08+01:00
X- stopnie Celcjusza
y- stopnie Fahrenheita
a)
y=(x*1,8)+32
b)
x=(y/1,8)-32

c) temp wrzenia wody 100 stopni celcjusza
y=(100*1,8)+32=180+32=212 stopni Fahrenheita
1 4 1