Uczeń miał pomnożyć pewna liczbę przez 48 po wykonaniu mnożenia dla sprawdzenia podzielił wynik przez 48. niestety okazało sie że otrzymał 52 i reszty 8. po chwili zorientował się że w wyniku mnożenia wpisał omyłkowo w miejsce cyfry tysięcy 2 zamiast 3. przez jaką liczbę uczeń mnożył 48

3

Odpowiedzi

2010-01-20T22:37:37+01:00
48razy52+8=2504
skoro w cyfrach tysięcznych sie pomylił, to znaczy że zamiast 2504 powinno być 3504. czyli mnozył przez73

73 razy 48=3504, a nie 2504
4 2 4
2010-01-20T22:38:47+01:00
48*52+8=2504
z zadania wynika ze zamiast 3 wpisał 2 jako cyfrę tysięcy wiec zamieniamy 2 na 3 i mamy
3504
dzielimy to na 48
3504:48=73

Odp: szukana liczba to 73.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T22:38:52+01:00
X-liczba, którą miał podzielić

x:48=52 reszty 8
x=52×48+8
x=2504

taka liczbę podzielił, a miał podzielic 3504:48=73, ale zamiast 3 w liczbie tysiecy napisał 2
odp. uczeń mnożył liczbę 73 ×48=3504, a w sprawdzeniu napisał 2504:48
9 4 9