Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T22:39:09+01:00
A= 2,5 cm
b = 2,5 cm
a=b
c= ?
V=abc = a²c
V=26

26 = (2,5)²c
26 = 6,25c / : 6,25
4,16 = c
boki:
a= 2,5
b= 2,5
c= 4,16

Pole powierzchni prostopadloscianu:
P = 2ab + 2ac + 2bc
P = 2 ∧ 2,5 ∧ 2,5 + 2 ∧ 2,5 ∧ 4,16 + 2 ∧ 2,5 ∧ 4,16
P = 12,5 + 20,8 + 20,8 = 54,1
Odp: Pole wynosi 54,1 cm ²
4 4 4
2010-01-20T22:39:12+01:00
A=2,5cm
Pp = a² = 6,25 cm²
Pp- pole podstawy czyli te kwadraty;)
V= Pp × h
h - wysokość prostopadłościanu
V=26cm³
26cm³ = 6,25cm ² × h
h = 26cm ³ ÷ 6,25 cm²
h = 4,16cm
Ppc - pole powierzchni całkowitej
Ppc = 2Pp + 4 Pb
Pb to pole boczne czyli a×h
Ppc = 2 ×6,25 + 4×2,5×4,16
Ppc = 12,5 + 10×4,16 = 12,5 + 41,6 = 54,1 cm² :P
3 2 3