Pomocy. Potrzebne mi sa szczegółowe wyliczenia układu równac.(w szkole rozwiazujemy metoda podstawiania albo przeciwnych współczynników)Z góry dziekuje.

1) y+2-(3-x)=0
x-2=5-(2-y)

2) 3(x-y)+4x=8
3(x-5y)=5-9y

3) 3(2x-1)+4(y-2)=9
2(5x-1)+3y=5(3x+y)+2

4) 2(x+y)-3(x-2y)=-7x-2
5(x+1)-2(3-y)=-4(x+y)

5) 4(x+2)-3(y-1)=x+y-3
3(x-4)-2(y-2)=4(x-y)+4

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T22:41:07+01:00
A)
y+2-(3-x)=0
x-2=5-(2-y)

y+2-3+x=0
x-2-5+2-y=0

x+y=1 ----->x=1-y
x-y=5

1-y-y=5
-2y=4
y=-2
x=1-(-2)
x=3

b)3x-3y+4x=8
3x-15y=5-9y

7x-3y=8 /*(-2)
3x-6y=5

-14x+6y=-16
3x-6y=5

-11x=-11
x=1
7*1-3y=8
-3y=8-7
-3y=1
y=-1/3

c)6x-3+4y-8=9
10x-2+3y=15x+5y+2

6x+4y=20
-5x-2y=4 /*2

6x+4y=20
-10x-4y=8

-4x=28
x=-7
6*(-7)+4y=20
4y=62
y=15,5
d)2x+2y-3x+6y=-7x-2
5x+5-6+2y=-4x-4y

6x+8y=-2 /*(-9)
9x+6y=1 /*6

-54x-72y=18
54x+36y=6

-36y=24
y=-2/3
6x+8*(-2/3)=-2
6x=-2+16/3
6x=-6/3+16/3
6x=10/3
x=5/9

e)
4x+8-3y+3-x-y=-3
3x-12-2y+4-4x+4y=4

3x-4y=-14
-x+2y=12 *3

3x-4y=-14
-3x+6y=36
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T22:46:40+01:00
1){y+2-(3-x)=0
{x-2=5-(2-y)

y+2-3+x=0
x-2=5-2+y

y+x = 1
x-y=5 /
2x = 6 / :2
x = 3

y = 1-x
y = -2

2) 3(x-y)+4x=8
3(x-5y)=5-9y

3x - 3y + 4x = 8
3x - 15y = 5 - 9y

7x - 3y = 8 /×(-2)
3x - 6y = 5

-14x + 6y = -16
3x - 6y = 5

-11x = -11
x = 1
3 - 6y = 5
y = -1/3

3)3(2x-1)+4(y-2)=9
2(5x-1)+3y=5(3x+y)+2

6x - 3 + 4y - 8 = 9
10x -2 +3y = 15x + 5y + 2

6x + 4y = 20
-5x - 2y = 4/ x2

6x + 4y = 20
-10x - 4y = 8

-4x = 28
x = -7
-42 + 4y = 20
y = 15,5

2010-01-20T23:01:02+01:00
1) y+2-3+x=0
x-2=5-2+y

y+x=-2+3
-y+x=5-2+2

y+x=-2+3=1
-y+x=5

y+x=1
-y+x=1
2x=2/2
x=1
y+1=1
y=1-1
y=0
2) 3x-3y+4x=8
3x-15y=5-9y

7x-3y=8!*(-6)
3x-6y=5!*3

-42x+18y=-48
9x-18y=15
-33x=-33!/(-33)
x=1

7*1-3y=8
7-3y=8
-3y=8-7
-3y=1!/(-3)
y=1/3
x=1
3) 6x-3+4y-8=9
10x-2+3y=15+5y+2

6x+4y=20
-5x-2y=4!*2

6x+4y=20
-10x-4y=8
-4x=28!/(-4)
x=-7
6*(-7)+4y=20
-42+4y=20
4y=42+20
4y=62!/4
y=15,5
x=-7
4)