Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T23:01:42+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Przez x oznaczam wysokość latarni

1,6:1 = x:4

x = 4*1,6m

x = 6,4m

latarnia ma wysokość 6,4m
41 4 41
2010-01-20T23:08:47+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z twierdzenia Talesa wynika, że stosunek, wysokości Mikołaja (1,6 m) do długości rzucanego cienia (1m) jest równy stosunkowi wysokości latarni (x) do sumy odległości mikołaja od latarni(3m) i jego cienia (1m)
Układamy z tego równanie
x/1+3 = 1,6/1
x/4 = 1,6
x = 6,4 m

Odp;Latarnia ma 6,4 m
29 4 29
A skąd to 4 ?
Długość boku: 3+1=4
Tu znalazłem rysunek :