Odpowiedzi

2009-09-30T18:14:18+02:00
Z własności ciągu arytmetycznego mamy:

a₂₁= a₁ + ( n-1)×r , gdzie n- liczba wyrazów , n=21

-147/8 = a₁ + 20× (- 3/4)

-a₁ = 147/8 - 15

- a₁ = 147/8 - 120/8 = 27/8

zatem a₁= - 27/8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T18:14:56+02:00
Any jest ciąg arytmetyczny(an). Wyznacz pierwszy wyraz tego ciągu, mając dane:
a21 = -14 7\8
r = - 3\4
an=a1+(n-1)r
-14 7\8 =a1+20*(-3/4)
-14 7\8 =a1-15
-14 7\8 +15=a1
a1=1/8