Biologia kl. II, Nowa era - zadanie 8 s.34
-anemia
-białaczka
-hemofilia

Czy któreś z wyżej wymienionych chorób zależy od sposobu odżywiania się? Jeżeli tak, to jak powinien wyglądać jadłospis, który uchroni cię przed zachorowaniem?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T23:41:58+01:00
ANEMIA, przede wszystkim dieta, w ktorej zawarte jest bialko i mieso- a takze zroznicowana.
1 5 1
2010-01-20T23:46:58+01:00
Żadna z wymienionych chorob nie zależy od sposobu odżywiania
są to choroby krwi hemofilia- zanik krzepliwości krwi ( brak witaminy K), anemia - niedobory żelaza spowodowane brakiem wytwarzania i przyswaajania przez organizm należy podawać zastrzyki z Wit.B12, natomiast białaczka nie ma okreslonych przyczyn- zwiekszona liczba leukocytów( białych krwinek), niedojrzałe erytrocyty (czerwone ciałaka krwi)