MATEMATYKA Z PLUSEM KL1 ZAD 2 STR 145

oto one:

Najpopularniejszym sposobem oceny wagi ciała jest o to sposób:
Dla osoby o wzroscie a cm sa nastepujace wzory:

Waga prawiadłowa: (w kg) a-100
Waga idealna mezczyzn a- 100- jedna dziesiata (a-100)
Waga idealna dla kobiet: a- 100 - trzy dwudzieste(a-100)

a) oblicz wage prawidłowa i idealna dla mezczyzny o wzroscie 180 oraz kobiety o wzroscie 164
b)porównaj wage rzeczywista z waga idealna dla niemieckiej modelki clauduu schiffer (180cm, 60 kg) oraz koszykarza shaqa O'neala (216cm , 136 kg)
c) oblicz wage idealna dla dziewczynki o wzroscie 110 oraz waga prawidłowa dla chłopca o wzroście 95 cm .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T09:48:45+01:00
A) mężczyzna - 180 cm
waga prawidłowa-- 180 - 100 = 80 kg
waga idealna - 100 - 1/10 ( a - 100 ) = 180 - 100 - 1/10 ( 180- 100) = 80 - 1/10 * 80 (80 i 10 skróci się na 8 i 1) = 80 - 8 = 72

kobieta - 164 cm
waga prawidłowa-- 164 - 100 = 64 kg
waga idealna-- 164 - 100 - 3/20 ( 164 - 100 ) = 64 - 3/20 * 64 ( 20 i 64 skróci się na 5 i 16) = 9,6 kg
64 - 9,6 = 54,4 kg

b)b) modelka ( 180 cm i 60 kg )
waga idealna dla niej to :
180-100-0,15(180-100)=80-12=68 kg
Modelka waży 8 kg mniej niż powinna wg wagi idealnej

koszykarz ( 216 cm i 136 kg)
waga idealna dla niego to :
216-100-0,1(216-100)=116-11,6=104,4 kg
Koszykarz : waży 31,6 kg więcej niż powinienwg wagi idealnej

c)waga prawidłowa -- 110 - 100 = 10
110 - 100 - 3/20 (110 - 100) = 10 - 3/20 * 10 = 8,5 kg

chłopiec 95 - 100 = -5
52 4 52
2010-01-21T10:03:03+01:00
A) 180-100= 80
164-100=64
b) 180-100-3 (180 - 100)=80- 0.15 razy 80=12+80=92 kg
20

tamto było dla tej modelki to niżej dla koszykrza :

216-100- 1 (216-100)=116-0.1 razy 116=116-11,6=104,4 kg
10

c) waga idealna dla dziewczynki
110-100 - 3 (110-100)=10-0.15 razy 10= 10 -1,5 = 8,5 kg
20
waga prawidłowa dla chłopca
95-100= -5



miałam to osttnio na matmie :)
16 4 16