Zad.1

Funkcja, której nie pełni skóra, to:

A. synteza witaminy D3
B. rozkład białek do aminokwasów.
C. wydalanie zbędnych produktów przemiany materii.
D. pobieranie tlenu oraz usuwanie dwutlenku węgla.

Zad.2

Prawidłowa kolejność odcinków przewodu pokarmowego to:

A. jama ustna, przełyk, jelito cienkie, żołądek, jelito grube, odbyt.
B. jama ustna, żołądek, przełyk, jelito cienkie, jelito grube, odbyt.
C. jama ustna, przełyk, żołądek, jelito grube, jelito cienkie, odbyt.
D. jama ustna, przełyk, żołądek, jelito cienkie, jelito grube, odbyt.

Zad.3

Glukagon jest hormonem, który:

A. obniża poziom cukru we krwi.
B. podnosi poziom cukru we krwi.
C. powoduje magazynowanie nadmiaru glukozy w wątrobie.
D. powoduje przyspieszenie transportu glukozy do komórek.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T11:42:32+01:00
2010-01-21T11:45:22+01:00
Zad. 1

Funkcja, której nie pełni skóra, to:


D. pobieranie tlenu oraz usuwanie dwutlenku węgla.


Zad.2

Prawidłowa kolejność odcinków przewodu pokarmowego to:

D. jama ustna, przełyk, żołądek, jelito cienkie, jelito grube, odbyt.

Zad.3

Glukagon jest hormonem, który:

C. powoduje magazynowanie nadmiaru glukozy w wątrobie.


Mam nadzieje, że pomogłam. Pozdrawiam :))



2010-01-21T13:29:55+01:00
Zad.1
D. pobieranie tlenu oraz usuwanie dwutlenku węgla.

zad.2
D. jama ustna, przełyk, żołądek, jelito cienkie, jelito grube, odbyt.

zad.3
C. powoduje magazynowanie nadmiaru glukozy w wątrobie.