Zad.1
Na jakich morzach leżą następujące wyspy?

a. W-y Alandzkie -......................................
b. Dodekanez -...........................................
c. Antyle Holenderskie -...............................
d. Baleary -...............................................
e. Hajnan -................................................
f. Nowa Kaledonia -.....................................

Zad. 2

Rozpoznaj na podstawie opisu i nazwij formacje roślinne, jak w przykładzie:
Bagienne drzewiaste zarośla strefy gorącej, ubogie gatunkowo, z przewagą bambusa - dżungla

a) Nie ma tam lasów, grzyby bywają większe od drzew, najczęściej spotykanym drzewem jest brzoza karłowata, "lato" jest bardzo krótkie. - ....................................................

b) Lasy są nieobecne, królują trawy bujnie rozwijające się wiosną. Zima jest mroźna, a lato bardzo gorące. - ....................................................

c) Panuje półmrok, przez cały rok jest parno i gorąco. Z konarów bujnie rosnących drzew zwisają epifity. - ....................................................

d) Niewielkie kępy roślinności rzadko wyrastają pośród wydm. W dzień temperatura dochodzi do 50°C, nocą czasem spada w okolice 0°C. - ....................................................

e) Drzewa rosną rzadko, czasem wzdłuż rzek. W gorącym klimacie w porze deszczowej wyrastają bujnie trawy. - ....................................................

2

Odpowiedzi

2010-01-21T12:14:27+01:00
A. W-y Alandzkie - Morze Bałtyckie
b. Dodekanez - morze egejskie
c. Antyle Holenderskie - morze karaibskie
d. Baleary - morze śródziemne
e. Hajnan - morze południowochińskie
f. Nowa Kaledonia - ocean spokojny

a) Nie ma tam lasów, grzyby bywają większe od drzew, najczęściej spotykanym drzewem jest brzoza karłowata, "lato" jest bardzo krótkie. - tundra

b) Lasy są nieobecne, królują trawy bujnie rozwijające się wiosną. Zima
jest mroźna, a lato bardzo gorące. - step

c) Panuje półmrok, przez cały rok jest parno i gorąco. Z konarów bujnie rosnących drzew zwisają epifity. - tropikalny las deszczowy

d) Niewielkie kępy roślinności rzadko wyrastają pośród wydm. W dzień temperatura dochodzi do 50°C, nocą czasem spada w okolice 0°C. - pustynia.

e) Drzewa rosną rzadko, czasem wzdłuż rzek. W gorącym klimacie w porze deszczowej wyrastają bujnie trawy. - sawanna
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T12:15:47+01:00
1)
a. W-y Alandzkie - M.Bałtyckie
b. Dodekanez -M.Egejskie
c. Antyle Holenderskie -M.Karaibskie
d. Baleary -M. Śródziemne
e. Hajnan -M. Południowochińskie
f. Nowa Kaledonia -M. Tasmana

2)
a)tundra
b)step
c)tropikalny las deszczowy
d)pustynia.
e)sawanna
4 5 4