Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T12:10:26+01:00
Zad.1]
8y-9=5y+3
8y-5y=3+9
3y=12
y=12:3
y=4

rozw. równania jest liczba 4

zad.2]
9y-7=11+7y
9y-7y=11+7
2y=18
y=18:2
y=9
równanie to spełnia liczba 9
2 2 2
2010-01-21T12:22:28+01:00
1) 8y-9=5y+3
8y-5y=3+9
3y=12/÷3
y=4
Odp: Rozwiązaniem równania jest liczba 4.
8×4-9=5×4+3
32-9=20+3
23=23
2). 9y - 7 = 11 + 7y
9y-7y=11+7
2y=18/÷2
y=9
Odp: Liczba 9 spełnia równanie: 9y - 7 = 11 + 7y
9×9 - 7 = 11 + 7×9
81-7=11+63
74=74
1 5 1
2010-01-21T12:38:23+01:00
Zad.1
8y-9=5y+3
8y-5y=3+9
3y=12/ ÷3
y=4

odp: liczba 4 jest rozwiązaniem tego równania

zad.2
9y-7=11+7y
9y-7y=11+7
2y=18/ ÷2
y=9

odp: liczba 9 spełnia to równanie

szybko i prosto rozwiązane:):):)