ALGEBRA
(Matematyka 1, ćwiczeniówka, str. 71, zad 2)

Uporządkuj jednomiany i zredukuj wyrazy podobne:
a) 3x + 18z + 8z - 2y + 13y - 7z
b) m² + 7m² - 18n² + 5m² n² + 18n²
c) 5a × b² - 8a - 4ab2a + 2a + 2bab
d) ½ ax - ¾ a² + ¾ ax - 1½ a² + ⅝ a²
e) 2 √2 md + 3m² - 5 √2 md - ⅛ m² + 8 √2 md - 4md

Prosiłabym o w miarę szybkie rozwiązanie :).
Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T13:14:50+01:00
2010-01-21T13:35:21+01:00
A) 3x + 18z + 8z - 2y + 13y - 7z=
3x+19z+11y

b) m² + 7m² - 18n² + 5m² n² + 18n²=
8m²+5m²n²

c) 5a × b² - 8a - 4ab2a + 2a + 2bab=
5ab²-6a-8a²b+2b²a=
7ab²-6a-8a²b

d) ½ ax - ¾ a² + ¾ ax - 1½ a² + ⅝ a²=
4/8ax+6/8ax-2 2/8 a² +5/8 a²=
1 2/8 ax - 1 1/2 a²=
1¼ax-1½a²