1. Suma cyfr liczby dwucyfrowej wynosi 10. Znajdź tę liczbę, jeżeli wiesz, że po dodaniu do niej liczby równej podwojonej cyfrze dziesiątek, otrzymasz 43.
2. Liczba trzycyfrowa z cyfrą dziesiątek 5, jest o 99 większa od liczby, utworzonej z tych samych cyfr, ale zapisanych w odwrotnej kolejności. Znajdź tę liczbę, jeżeli wiesz, że suma cyfr setek i jedności wynosi 3.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T13:10:24+01:00
1. Suma cyfr liczby dwucyfrowej wynosi 10. Znajdź tę liczbę, jeżeli wiesz, że po dodaniu do niej liczby równej podwojonej cyfrze dziesiątek, otrzymasz 43.

Liczba: 37

Sprawdzenie:
a)3+7=10 |Pasuje
b)37+2*3=37+6=43 |Pasuje
__________________________________________________________
2. Liczba trzycyfrowa z cyfrą dziesiątek 5, jest o 99 większa od liczby, utworzonej z tych samych cyfr, ale zapisanych w odwrotnej kolejności. Znajdź tę liczbę, jeżeli wiesz, że suma cyfr setek i jedności wynosi 3.

Liczba: 251

Sprawdzenie:
a)Cyfra dziesiątek 5 |Pasuje
b)251-152=99 |Pasuje
c)2+1=3 |Pasuje
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
2 2 2
2010-01-21T13:16:10+01:00
A) x+y =10
10x+y+2x=43

x=10-y
y=43-12x

x=10-y
y=43-12(10-y)

x=10-y
y=43-120+12y

x=10-y
-11y=-77

x=10-y
y=7

x=10-y=3

Szukana liczba to 37.

b)

100y+50+x-99=100x+50+y
x+y = 3

x=3-y
99y=99+99x

x=3-y
99y=99+99(3-y)

x=3-y
99y=99+297-99y

x=3-y
198y=396

x=3-y
y=2

x=3-2=1
y=2

Szukana liczba to 251.

2 5 2