Wszystkie te czasonwiki określ forme gramatyczna,osobę,liczbe,rodzaj,czas oraz czy jest dokonany czy niedokonany:czasowniki:- osiedlili,płynęła,wyruszali,doprowadziły,nazywali,otrzymał uważali,ujarzmił,zbudował,zapobiegały,pomogła,
pliss kto napisze uzanam za najlepsza :))

2

Odpowiedzi

  • HICZ
  • Rozwiązujący
2010-01-21T13:55:10+01:00
Wszystkie te czasonwiki określ forme gramatyczna,osobę,liczbe,rodzaj,czas oraz czy jest dokonany czy niedokonany:czasowniki:- osiedlili,płynęła,wyruszali,doprowadziły,nazywali,otrzymał uważali,ujarzmił,zbudował,zapobiegały,pomogła,
pliss kto napisze uzanam za najlepsza :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T13:59:12+01:00
Osiedlili- os. 3 l.mn r.m-os cz.przeszły a.dokonany
płynęła- os.3 l.poj r.ż cz.przeszły a.niedokonany
wyruszali- os.3 l.mn r.m-os cz.przeszły a.niedokonany
doprowadziły- os.3 l.mn r.niem-od cz.przeszły a.dokonany
nazywali- os.3 l.mn r.m-os cz.przeszły a.niedokonany
otrzymał- os.3 l.poj r.m cz.przeszły a.dokonany
uważali- os.3 l.mn r.m-os cz.przeszły a.niedokonany
ujarzmił- os.3 l.poj r.m cz.przeszły a.dokonany
zbudował- os.3 l.poj r.m cz.przeszły a.dokonany
zapobiegały- os.3 l.mn r.niem-os cz.przeszły a.niedokonany
pomogła- os.3 l.poj r.ż cz.przeszły a.dokonany

Jak coś to:
m-os = męskoosobowy
niem-os= niemęskoosobowy
ż=żeński
m=męski

Pozdro :)