Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T13:43:28+01:00
Ponieważ Antarktyda jest na biegunie południowym a tam jak i na biegunie Północnym nie dociera światło słoneczne.
2010-01-21T13:47:13+01:00
Ponieważ lasy równikowe są narażone na dużo wieksze nasłonecznienie niż lasy na antarktydzie. Na biegun dolatuje mniej energi słonecznej niż na równik. Nachylenie naszej ziemi sprawia, że promienie słoneczne muszą przebyć przez atmosferę dużo dłuższą drogę na biegun niż na równik.
Ponadto 90% energii, która dociera na Anterktydę, zostaje odbita przez śnieg i lód, które działają jak lustro.
Oprucz tego ilość energii, która pozostanie, stapia i odparowuje górne warstwy lodu.

:))