Odpowiedzi

2010-01-21T13:48:55+01:00
Nam pani zawsze tłumaczyła żeby dzielić rok na pół
czyli:
12/45 i jeżeli po kresce jest jakaś liczba a nie ''00'' to do pierwszej liczby (czyli 12) dodajemy 1 czyli wiek 13

A jeżeli po kresce nic nie ma to piszemy to co przed kreską czyli 12


;DD MAM nadzieje że pomogłam :))
1 5 1
2010-01-21T13:58:34+01:00
Jeżeli liczba jest jedno lub 2 cyfrowa to zawsze jest I wiek np. 34 r. - 1 w. jeżeli liczba jest 3-cyfrowa to do 1 liczby dodajemy 1 np. 465 r. - (4+1) V w.
jeżeli liczba jest 4-cyfrowa to do pierszych 2 liczb dodajemy 1 np. 2000 (20 + 1 )XXI w.
!!!jeśli na końcu liczby są dwa zera niedodajemy 1 np. 300 - IIIw. !!!
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T13:59:39+01:00
JAk jest 1245 to pAtrzy sie na Te 2 pierwsze liczby"12" cZyli to bedzie wiek 13 a jak jest np. 1567 to bedzie wiek"16" a jak jest koncówka"00" to wtedy zostaje tak samo czyli wiek "12"
']