Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T14:04:56+01:00
A= 20
b = 4
h = 4

rysując dwie wysokości podzieli ona podstawę a na trzy odcinki x - 4 - x
x= 20 -4 :2
x = 8
Z twierdzenia Pitagorasa liczymy ramię
8² + 6² = c²
c² = 64 + 36
c² = 100
c = 10

Obw = 2*c + a + b = 2 * 10 + 20 + 4 = 44 cm
Odp. Obwód wynosi 44 cm
26 3 26
2010-01-21T14:08:18+01:00
Najpierw należy narysować sobie rysunek i zaznaczyć odpowiednie boki. Dolną podstawę możemy podzielić na 3 części, oznacze je następująco zaczynając od lewej (x, 4, y) 4 ponieważ górna podstawa ma tyle i ten drugi kawałek tyle ma, ale mamy też informację, że to jest trapez równo ramienny zatem:
x=y, czyli 2x.

obliczymy x aby moc zastosowac tw. pitagorasa.
czyli mamy 20-4=16
2x=16
x=8

teraz ramię trapezu oznaczmy literą a i stosujemy tw. pitagorasa
i mamy:
6²+8²=a²
a²=64+36
a²=100
a=10

Obwód=10+4+10+20=44 cm
8 2 8
2010-01-21T14:09:04+01:00
Trapez równoramienny Składa się z Prostokąta( którego boki to krótsza podstawa i wysokość trapezu) i 2 Trójkątów prostokątnych którego przyprostokątne mają długości takie jak Wysokość trapezu oraz Odległość a którą można łatwo obliczyć. Jak??
wystarczy od dłuższej przekatnej odjąć krótszą i pdzielić na 2: zatem:
(20 -4) /2 = 16/2 =8
gdy mamy obie przyprostokątne trójkąta Korzystamy z Twierdzenia PItagorasa i Obliczamy Długość przeciwprostokątnej. Zatem:
x²=8²+6²
x²=64+36
x=√100
x=10
obwód = 2x10 + 20 + 4 =44cm
7 3 7