Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T18:40:11+02:00
Zbadaj, który z podanych ciągów jest ciągiem arytmetycznym.

an = 2n2 + 1
jest ciągiem jeśli an-an-1jest stałe
an-an-1=2n² + 1-2(n-1)²-1=2n² -2(n-1)²=2n²-2n²+4n-2=4n-2 a to nie jest liczba stała, więc ten ciąg nie jest arytmetycznym
1 4 1
2009-09-30T18:48:53+02:00
An = 2n2 + 1
an-an-1jest stałe
an-an-1=2n² + 1-2(n-1)²-1=2n² -2(n-1)²=2n²-2n²+4n-2=4n-2 nie jest ciagiem arytmetycznym
2009-09-30T19:33:08+02:00
Zbadaj, który z podanych ciągów jest ciągiem arytmetycznym.

an = 2n² + 1
jest ciągiem jeśli an-a(n-1)jest liczba
an-an-1=2n² + 1-2(n-1)²-1=
=2n² -2(n-1)²=
=2n²-2n²+4n-2=
=4n-2
poniewaz jestu n to nie jest liczba , więc ten ciąg nie jest arytmetycznym