Odpowiedzi

2010-01-21T14:37:01+01:00
Obliczamy najpierw a czyli dlugosc boku tego kwadratu (skoro obwod ma 100, to dzielimy 100 na 4 (sa cztery boki)):

100:4 = 25
wiemy ze a=25, a wzor na przekatna kwadratu to a pierwiastek z dwoch, wiec przekatna tego kwadratu wynosi :
25 pierwiastek z 2
2010-01-21T14:37:42+01:00
P=a²
P= 100
a²=√100
a=10
d-przekątna
d=a√2
d=10√2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T14:39:03+01:00
Ob = 100cm
a = ?

Ob = 4a
100 = 4a
4a = 100 /:4
a = 25

Obliczając przekątną korzystamy z Twierdzenia Pitagorasa:

przekątna - p

a² + a² = p²
25² + 25² = p²
625 + 625 = p²
p² = 1250
p = √1250
p = 35,355339...
p ≈ 35,36