Odpowiedzi

2010-01-21T14:38:23+01:00
Terminami umysł renesansowy lub człowiek renesansu określa się osobę wykształconą, światłą, niezwykle wszechstronną i zainteresowaną dziedzinami często bardzo odmiennymi. Klasycznym przykładem umysłu renesansowego jest Leonardo da Vinci.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T14:40:04+01:00
Człowiek renesansu-wzorem godnym naśladowania stał się człowiek wybitny, wszechstronnie wykształcony, poszukujący odpowiedzi na nurtujące go pytania. Podziwiano ludzi mających rozległe zainteresowania, wiedzę i umiejętności, którzy w swej działalności nie ograniczali się do jednej dziedziny wiedzy lub sztuki. Do takich wybitnych postaci należeli m.in. Mikołaj Kopernik-astronom, lekarz, ekonomista, inżynier wojskowy; Leonardo da Vinci-malarz, architekt, wynalazca, inżynier; oraz Michał Anioł-rzeźbiarz, architekt, poeta i malarz.
2 3 2